terug
29/11/2018

Zilveren Effie voor campagne Regelgekte

GGZ Nederland en reclamebureau Etcetera hebben dinsdag 13 november een zilveren Effie in de wacht gesleept voor de campagne ‘Minder Regelgekte Meer Zorg’. De jury: “Bereik, impact, actie. Dat zijn de sleutelwoorden van deze campagne die is gebaseerd op het inzicht dat brede maatschappelijke erkenning van het probleem nodig is om de druk op de politiek te kunnen opvoeren. De strategie is slim en gedurfd: eerst de hand in eigen boezem steken (kwetsbaarheid tonen) en vervolgens met concrete actiepunten en initiatieven komen. Deze aanpak, vertaald in uitstekende en bijzonder impactvolle creatie, mondde uit in een uitermate geslaagde campagne. Het onderwerp is zeer goed geframed – regelgekte! – en de discussie is stevig op gang gebracht, mede dankzij de activistische aanpak. Dat maakt de campagne een schoolvoorbeeld van hoe je communicatie kunt inzetten voor een maatschappelijk doel, waarvoor het nodig is mensen in beweging te brengen.”

vorige volgende